Per Camper naar Andorra - Reisverslag uit Péronne, Frankrijk van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu Per Camper naar Andorra - Reisverslag uit Péronne, Frankrijk van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu

Per Camper naar Andorra

Door: Harry J.Wildschut

Blijf op de hoogte en volg Harry J.

14 Juli 2017 | Frankrijk, Péronne

VNu op de camping Municipal van Peronne, departement Somme. Ik was naar de Camperplaats in Peronne gereden, maar dat is helemaal geen Camperplaats. Het is een ‘Air de Service’ ofwel een serviceplaats. Ik het meteen vermeld als beoordeling in de app. Campercontact. Staan wel vaker ‘foutjes’ in. Op mijn gemak camperend door de kleine plaatsjes ten zuiden van Arras kom je weer de begraafplaatsen van de eerste wereldoorlog tegen. Of zoals de Fransen zeggen la Grande Guerre’ .
Weleens van Bullecourt gehoord. Nee natuurlijk als je alleen maar van Camperplaats naar Camperplaats rijdt en je daar druk maakt over TV, Wifi en stroom en of het gratis is.
Wat een rust op de wegen 14 juli. De Fransen vieren hun nationale feestdag, (Frans: quatorze juillet). Op deze dag wordt de bestorming van de Bastille-gevangenis gevierd, waarmee in 1789 de Franse Revolutie begon. Ooit reden wij op 14 juli 1989 door Frankrijk. Feest in ieder dorp en plaats. Ik hoor nu al knallen.

• 15 Juli 2017 - 08:09

Inge:

Hoi Pa.. fijn om het weer te lezen.... ik ben weer benieuwd naar je reisverhalen... dan weet ik iig ook dat het goed gaat.... veel reisplezier...

• 15 Juli 2017 - 09:00

Gunter:

Hallo Harry , je verslag met aandacht gelezen , met al die datums , moet je een geheugen hebben als een ijzeren pot ,wij lezen het met plezier Goede reis

• 15 Juli 2017 - 10:17

Ans:

Gisteren werd ook herdacht dat het 100 jaar geleden was dat de AMERIKANEN Frankrijk te hulp kwamen in gue Grande Guerre. Vandaar dat president Trump in Parijs aanwezig was.
    Goede reis verder en hou ons op de hoogte van jouw weetjes en bevindingen..altijd leuk en interessant om te kezen..

• 15 Juli 2017 - 10:58

Ans:

Foutje in het verhaal hier boven..kezen..moet natuurlijk zijn LEZEN

• 15 Juli 2017 - 11:08

Kees Bruin De:

Harry goede reis en vooral genieten,zal voor ons wel september worden,want over 3 weken gaan de tanden er uit en gelijk nieuwe erin.Ik zal toch weer geen melk tandjes krijgen?

• 15 Juli 2017 - 22:53

Harry:

Hoi Pa, leuk te lezen dat je weer op pad bent. Ik had even gemist dat je weer vertrokken was. Hoelang blij je weg? Waar ga je naar toe? Goede reis en veel plezier.