Per Camper naar Noorwegen - Reisverslag uit Gent, België van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu Per Camper naar Noorwegen - Reisverslag uit Gent, België van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu

Per Camper naar Noorwegen

Door: Harry J.QWildschut

Blijf op de hoogte en volg Harry J.

01 Juli 2017 | België, Gent

30 juni 2017
Het schip had voor de wind. Een uur te laat uit Gotenburg en een halfuur te vroeg in Gent. Ook weer een ervaring om een dergelijk groot schip in de sluizen van Terneuzen te zien varen.
Ik mocht het weer meemaken. Met de kok had ik al een praatje gemaakt met de bedoeling dat hij mij zou introduceren op de brug. Het is gelukt.

De kok begeleide me naar boven naar de brug en daar heb ik de Kaptein om toestemming gevraagd en gekregen. Het schip moet eerst een heel scherpe wending over stuurboord maken om recht voor de sluizen te komen. Dat alles met een stickie niet groter dan een potlood komt het schip dan recht in sluizen met nog een meter ruimte aan stuurboord.
De vaart door het kanaal van Gent naar Terneuzen naar de haven van Gent nam drie uur in beslag, maar voor mij was het weer een avontuur om op de brug van dergelijk groot schip door de sluizen te varen.
Uiteindelijk was ik netjes op tijd thuis. Eerst even bij Gunter en Hannie langs en later bij Steef en Louise; de buren.
Tot slot even dit: In de mailinglijst staan een aantal adressen en de houders daarvan ontvangen de dagboekberichten en kunnen hierop reageren. Een groot aantal heeft dit gedaan en een enkeling vond het blijkbaar niet de moeite waard om te reageren. Het e-mailadres van deze mensen zal ik verwijderen.

  • 01 Juli 2017 - 15:18

    Ans:

    Harry

    Welkom thuis.
    Wat een ervaring weer..fantastisch.
    Op naar de volgende trip..

    Lieve groet van ons.

  • 02 Juli 2017 - 10:58

    Kees Bruin De:

    Harry welkom thuis,hoop dat je op een mooie ervaring kan terug kijken.
    Wij gaan komende week een paar dagen naar de Weergors.

  • 02 Juli 2017 - 20:40

    Coqui Bok De Boer:

    Ik moet er nog een paar doorbladeren, dus nog geen comentaar, het lijkt me fijn om door noorwegen te reizen en de tijd ervoor nemen... er zijn er veel die opreis zijn, en later de berichten bekijken, zoals ik deze dagen geen internet had.

    blij dat je weer op hollandse bodem staat en niet in het water gereden bent, er kan van alles gebeuren,

    groeten uit Venezuela

  • 13 Juli 2017 - 10:52

    Eva:

    Zo geniet ik ook een beetje..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry J.

Camperreiziger bij uitstek. Nu als single rijder. Schrijver van routegidsen bedoeld als leidraad voor individueel reizende camperaars. Alle reeds verschenen routegidsen zijn te bestellen op www.uwcampertoergids.nl

Actief sinds 27 Juni 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 16389

Voorgaande reizen:

14 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Per Camper naar Andorra

14 Juni 2017 - 14 Juni 2017

Per camper naar Noorwegen

02 Juli 2016 - 31 December 2016

Richting Slovenië

04 Oktober 2016 - 20 November 2016

Richting Zuid Europa en eventueel Marokko

Landen bezocht: