Per Camper naar Noorwegen - Reisverslag uit Dovre, Noorwegen van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu Per Camper naar Noorwegen - Reisverslag uit Dovre, Noorwegen van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu

Per Camper naar Noorwegen

Blijf op de hoogte en volg Harry J.

25 Juni 2017 | Noorwegen, Dovre

24 juni ’17
Wat ik al op Facebook heb geplaatst is dat gesprek met die goedmoedige Noor, vanmorgen op de camping. Het ging over het weer. Zij kennen geen slecht weer. Zij kennen slechte kleding. M.a.w. als je de juiste kleding bij het type weer draagt is er toch niks mis met het weer.
Daar laten we het dan maar bij.
Vandaag over de Trollenroute gereden. Een trol is een mythisch bovennatuurlijk wezen. Reusachtig lelijk en onvriendelijk en ze konden mensen opeten. Het gebit was van diamant voor het geval ze geld nodig hadden. Dat weten we dan ook weer.
Neemt niet weg dat het weer een mooie rit was vandaag. Ja ik kan daar ook niets aan doen. Wel veel Noren onderweg met campers en caravans. Dit weekend wordt het midzomer feest gevierd. De Zweden doen dat exact op de 21ste juni en vieren dan de hele korte nacht door. De Noren schijnen er een weekend voor uit te trekken. Oh en de Noorse popzender kan ik niet meer terug vinden. Goed het is inmiddels 21 uur 30 en ik kan het zelf donker maken om te slapen. De natuur doet dat niet om 12 uur is het nog licht en om vijf uur schijnt de zon. Als tie als schijnt in Noorwegen.

• 25 Juni 2017 - 21:53

Ams:

Welterusten Harry
    Mooie rit zo..een hele belevenis.

Harry J.

Camperreiziger bij uitstek. Nu als single rijder. Schrijver van routegidsen bedoeld als leidraad voor individueel reizende camperaars. Alle reeds verschenen routegidsen zijn te bestellen op www.uwcampertoergids.nl

Actief sinds 27 Juni 2016