Richting Zuid Europa en eventueel Marokko - Reisverslag uit Fanjeaux, Frankrijk van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu Richting Zuid Europa en eventueel Marokko - Reisverslag uit Fanjeaux, Frankrijk van Harry J. Wildschut - WaarBenJij.nu

Richting Zuid Europa en eventueel Marokko

Door: Harry J. Wildschut

Blijf op de hoogte en volg Harry J.

12 Oktober 2016 | Frankrijk, Fanjeaux

Vanochtend twee voor mij nieuwe camperplaatsen in Carcassonne bezocht. De één kost of je nu een kwartier of langer parkeert gewoon € 20, - zonder enig voorziening en het staat nog op een bord aangegeven. Daar worden de parkeer perioden per kwartier en per uur aangegeven met steeds het bedrag € 20.- er bij. Typisch Franse overheid bureaucratie. Voor die € 20, sta je dan wel op 10 minuten lopen van La Cité. De ander is naast de bestaande camping gelegen en heeft een normale tariefstelling met alle voorzieningen, maar wel een groter afstand naar La Cité.
Toch nog even naar Montbrun des Corbiére gereden om wijn te kopen. Maar de voor mij nieuwe directeur de la Cave kende mij niet en moest ik de hoofdprijs betalen. Het zijn dus maar drie dozen van het jaar 2012 geworden. Vin rouge wel te verstaan.
Nu in Fanjeau een dorpje meer dan 800 jaar oud en het is toch een belevenis om door dat dorp te wandelen door de smalle straatjes waar zoveel honderden jaren lang ook mensen hebben gelopen. De openbare wasserij is nog in stand zoals toen.
Nu heden ten dage komen de camperaars aan; draaien de TV antenne in de juiste richting; laten het hondje uit en gaan daarna de camper in om er s ’avonds niet meer uit komen. Meestal Fransen want naast een enkele Duitser of Engelsman zie ik geen andere nationaliteit. Maar overdag wel heeel veeel campers onderweg .Ook al Fransen. Tot slot: slecht weer hier aan de ruime voet van de Pyreneeën. Regen, twaalf graden en veel wind. Dus kachel aan en een wijntje en met een stukje kaas na de koffie.

• 12 Oktober 2016 - 23:38

Harry:

Die directeur mogen ze van mij ontslaan! Jarenlang ben jij een goede klant geweest van de cave maar omdat hij jou persoonlijk niet kent moet je de hoofdprijs betalen. Als iedere directeur dat doet die nieuw bij een bedrijf komt dat doet, zijn alle trouwe klanten snel weg en is het bedrijf failliet. Geniet van je kachel, wijn en kaas!

• 13 Oktober 2016 - 10:40

Kees Bruin De:

Ach Harry dat zijn dingen daar blijf je je over verbazen,als je er even niet geweest bent en
    ben je zo vergeten,van de club waar ik 25 jaar bestuurslid geweest ben waarvan velen jaren voorzitter.
    Je hoort niets meer zelfs geen uitnodiging voor bv een nieuwjaars-- receptie.
    De camper plaatsen bij Carcassone zijn inderdaad duur,maar de camping daarin tegen in het na seizoen maar 15 euro.
    Goede reis verder.